کاربرد دامنه در طراحی وب سایت
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

زمانی که شما تصمیم به طراحی و راه اندازی وبسایت می‌گیرید با اصطلاح دامنه مواجه می‌شوید. حتماً این سؤال در ذهن شما شکل می‌گیرد که دامنه چیست و چه کاربردی در وب سایت دارد. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا به کاربرد دامنه در طراحی وب سایت بپردازیم.
دامنه طراحی وب سایت
افراد برای اینکه بتوانند از وب سایت شما بازدید کنند، باید آدرسی از سایت شما داشته باشند. دامنه در واقع همان آدرس سایت شما است .به عنوان مثال: شما برای مراجعه به یک سایت باید از دامنه و آدرس آن استفاده کنید تا بتوانید از مطالب و محتوای موجود در این سایت دیدن کنید.
اجزای دامنه در طراحی وب سایت
دامنه به دو بخش تقسیم می‌شود.

  • نام دامنه
  • پسوند دامنه

در ادامه مقاله به بررسی جداگانه هر یک از دو بخش ذکر شده می‌پردازیم.
نام دامنه
نامی که شما برای وب سایت خود در نظر می‌گیرید را نام دامنه گویند. برای انتخاب نام دامنه هیچ محدودیتی وجود ندارد. تنها موردی که شما باید در انتخاب نام دامنه به آن توجه داشته باشید این است که افراد و یا شرکت های قبل از شما آن دامنه را ثبت نکرده باشند. نام دامنه باید منحصر به فرد باشد. نمی‌توان از نام دامنه تکراری استفاده کرد. همچنین نباید با برند و شرکت‌های دیگر مرتبط باشد.
پسوند دامنه
انواع متفاوتی از پسوندها برای وبسایت های مختلف در اینترنت وجود دارند. نباید از پسوندهای رایگان برای طراحی وب سایت استفاده کرد. چرا که باعث کاهش رتبه وبسایت شما می‌شود. به طور کلی پسوند، نشان دهنده موقعیت یک وب سایت است. به عنوان: مثال پسوند .com مخفف کلمه commerce به معنی سایت تجاری می‌باشد. پسوندهای دیگری نیز در اینترنت وجود دارند که به نام دامنه های ملی شناخته می‌شوند. به عنوان مثال ir. نشان دهنده وب سایتی متعلق به کشور ایران است.نام دامنه در طراحی وب سایت
نکته
دامنه اختصاصی می‌باشد و هیچ فرد یا گروه دیگری نباید از این ترکیب دامنه برای کسب و کار خود استفاده کند.
تاریخ انقضای دامنه در وب سایت
دامنه در وبسایت تاریخ انقضا دارد و باید به صورت سالانه خریداری شود. در واقع شما دامنه‌هایی را با پرداخت مبالغی به صورت سالانه اجاره می‌کنید. شما می‌توانید دامنه را برای مدت زمان ۵ سال تمدید کنید. در گذشته یک دامنه را تا ۲۰ سال نیز تمدید می‌کردند. اما آن را به مدت زمان ۵ سال کاهش دادند. در صورتی که شما دامنه وب سایت خود را به مدت ۵ سال تمدید کنید اعتبار سایت نیز بالا خواهد رفت و تأثیر بسیار مثبتی در سئو سایت شما می‌گذارد زیرا تمدید کردن دامنه نشان دهنده، جدی بودن وب سایت برای موتورهای جستجوگر گوگل می باشد.
نیاز به هاست در طراحی سایت
لازم به ذکر است که تنها به وسیله یک دامنه نمی‌توانید وب سایتی را راه اندازی کنید. برای راه اندازی وب سایت علاوه بر دامنه نیاز به هاست دارید. تصور کنید کامپیوتر ۲۴ ساعت شبانه روز روشن و به اینترنت متصل است. به این کامپیوتر اصطلاحا "سرور" می گویند. به بخشی از حافظه کامپیوتر که اطلاعات سایت شما در آن قرار دارد هاست گفته می‌شود. در زبان فارسی به معنای میزبان است.
تفاوت url با با دامنه طراحی وب سایت
آدرس صفحه اصلی وب سایت را دامنه گویند. در مقابل آدرس صفحه اصلی، آدرس url وجود دارد که برای سایر صفحات از آن استفاده می‌کنند.
چگونه دامنه را برای وب سایت ثبت کنیم؟
برای ثبت دامنه وب سایت خود، می‌توانید از چندین روش زیر اقدام کنید. در صورتیکه تمایل به ثبت دامنه ir دارید باید به سایت رسمی مراجعه کنید و در صورتی که مدارک لازم را همراه داشته باشید می‌توانید اقدام به ثبت این دامنه کنید. در صورتی که بخواهید از دامنه های دیگری را برای وب سایت استفاده کنید، باید ابتدا وارد سایت شوید. سپس نام دلخواه خود را انتخاب کرده و پس از وارد کردن آن تمامی پسوندی که می‌توانید با این نام ثبت نام کنید، برای شما نمایش داده می‌شود. همچنین در انتخاب نام پیشنهادهای مناسبی را برایتان ارائه می‌دهد. پس از انتخاب نام مورد علاقه خود برای وب سایت، می‌توانید به راحتی با مراجعه به یکی از شرکت‌های هاستینگ ایرانی اقدام به خرید دامنه کنید.
جمع بندی مطالب
همانطور که در بالا ذکر کردیم، دامنه در واقع همان نام برند شما است. این نام باید ساده و کوتاه باشد و به راحتی در ذهن ثبت شود و بر سر زبان‌ها قرار گیرد. در این صورت می‌تواند تاثیرات بسیار مثبتی بر روی سئوی سایت شما داشته باشد.
ممنون که تا پایان این مقاله ما را در وبلاگ لوکس بلاگ همراهی نمودید. امیدواریم که از مطالعه مطالب لذت برده باشید.





:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: